נכסים במושבים

בית במושב הוא חלום של לא מעט משפחות צעירות בישראל. מדובר באיכות חיים מוכחת ובדוקה, שיש לה היסטוריה של שנים ארוכות. חיים במושב הם חיים שקטים ושלווים, עם ירוק בעיניים, עם קהילה קרובה ומגובשת ובדרך כלל גם עם אפשרויות של חינוך ותעסוקה קרוב לבית, לעתים ממש בין כתלי המושב עצמו.


בין נכס ישן לחדש

במושבים רבים היום מוצעים למכירה שני סוגים של מכירת משקים חקלאיים. הסוג הראשון הוא נכס ישן, אותם בתי מושב ישנים שהתפנו כאשר המושב הופרט והיום מוצעים למכירה באופן פרטי על ידי התושבים עצמם. נכסים אלו דורשים לפעמים שיפוץ נרחב כיוון שרוב בתי המושב נבנו בתקופה בה הוקם המושב עצמו. עם זאת, העלות של הבתים הישנים בדרך כלל מעט יותר נמוכה מהעלות של בתים חדשים.



הסוג השני הוא אכן בתים חדשים בשכונות הרחבה של המושבים. בהרבה מאד מושבים בכל רחבי הארץ ניתן למצוא היום משקים למכירה חדשים לגמרי עם בתים פרטיים שנבנו בשנים האחרונות. היתרון של שכונות ההרחבה הוא המגורים בסביבה קהילתית איכותית לצד משפחות צעירות רבות וכן האפשרות לשמר את האווירה המיוחדת והקסומה של מגורים במושב.



השכרת נכס במושב

לצד קנייה של נכסים במושבים, ניתן כמובן לשכור נכס במושבים רבים. הרבה מאד מושבניקים ותיקים מציעים נכסים למכירה בקיבוצים ובמושבים. לעתים קרובות העלות של השכרה בתוך מושב היא נמוכה יותר מהעלות של השכרה בתוך העיר, גם כאשר מדובר בעיר סמוכה. מה אתם מרוויחים? איכות חיים בשכירות נמוכה, בית פרטי ושקט והרבה ירוק בעיניים.